Freedom of dreams

B! Music School en Jeugdtheaterschool Zuidoost presenteerden de muziektheatervoorstelling Freedom of dreams.

Zuidoost, zet je schrap en beleef een muzikaal en theatraal spektakel! Met een spannende muziekwedstijd daagt Gemeente Amsterdam elk stadsdeel uit om zijn muzikale sterren naar voren te schuiven voor de ultieme kans om onze stad Amsterdam te vertegenwoordigen en internationaal de muzikale strijd aan te gaan met muzieksteden als New York, Londen en Tokio.

In het bruisende Zuidoost bundelt een hechte groep haar krachten om deze wedstrijd te winnen. Ze maken al jarenlang muziek met elkaar en zijn vastbesloten alles te geven. Maar er ontstaan conflicten binnen de vriendengroep, waarbij groepsleiders Noa en Jessy dwars tegenover elkaar komen te staan. De groep splitst in twee, en terwijl de groep van Noa zich focust op klassieke muziek, hoopt de groep van Jessy de prijs met hiphop binnen te slepen. Maar slechts één act kan doorgaan...

Van hiphop tot klassiek
Freedom of Dreams is een hedendaagse versie van de film Fanfare van Bert Haanstra uit 1958. Nu speelt het verhaal zich af in 2023, in de Bijlmer. Zonder fanfare, maar met rappers, zangers, pianisten en percussionisten, van hiphop tot klassiek. Dit wil je niet missen!

De voorstelling Freedom of dreams was zaterdag 16 december te zien
om 20:00 uur in het Bijlmer Parktheater in Amsterdam.

Aanvang: 20:00 u.
Leeftijd: 10+
Prijs: €7,50

regie: Yona Etel
muziek: Matthijs Naylor
tekst: Nikki Ong
creative production: BASDEW.EU
productie van: B! Music School en Jeugdtheaterschool Zuidoost
artistieke begeleiding: Ellen Alvares (B!MS), Jacquill G. Basdew (B!MS), Nina Haanappel, Irene Lips (JTSZO)
publiciteit: Emily Perez
met dank aan: B! Music School, Jeugdtheaterschool Zuidoost, Integraal Maatschappelijk Initiatief Gemeente Amsterdam, het Nutfonds, Cultuurfonds.

Freedom of dreams

OPROEP! OPEN CALL! Doe mee met muziektheatervoorstelling
FREEDOM OF DREAMS

Voor de muziektheaterproductie Freedom of dreams van B! Music School en Jeugdtheaterschool Zuidoost (JTSZO) zijn wij op zoek naar acteurs en muzikanten vanaf 11 jaar tot 90+. We zoeken voornamelijk zangers, blazers, strijkers en percussionisten van klassiek tot hiphop. Als je een ander instrument bespeelt, of alleen wilt acteren, ben je ook van harte welkom op de auditie.

De voorstelling wordt geregisseerd door Yona Etel, gecomponeerd door Matthijs Naylor en geschreven door Nikki Ong.
Freedom of Dreams is een hedendaagse versie van de film Fanfare uit 1958. De voorstelling gaat over het geluid van Zuidoost, de kracht van muziek en de waarde van vriendschap.

De repetities vinden plaats in november en december, op woensdagavond en vrijdagavond. Op zaterdag 16 december gaat de voorstelling in première in het Bijlmer Parktheater.

Heb je interesse om deel te nemen aan dit bijzondere project? Meld je dan aan voor de auditie!
Voor acteren meld je je aan via de Jeugdtheaterschool: via: info@jtszo.nl of bel 020 400 0771.
Voor musiceren meld je je aan via B! Music School, via info@bmusicschool.nl of via onderstaande button, of bel 06 24652453.

Voorbereiding auditie musici:

1. Het uitvoeren van een stuk naar keuze uit het hoofd.

2. Het meebrengen van williekeurige bladmuziek, waar je een stukje van kan spelen.