B! Music School is een instelling voor educatie, organisatie en presentatie met een focus op the urban cultures. In het kader van talentontwikkeling, identiteit, burgerschap en erfgoed geeft B! Music School binnen- en buitenschoolse cultuureducatie.

B! Music School geeft op meerdere plekken in Amsterdam Zuidoost en Oost muziekles, vaak op loopafstand te bereiken voor leerlingen, met als doel buitenschoolse muziekeducatie toegankelijk te maken voor álle Amsterdamse kinderen.

Missie

Muziek maken is goed voor iedereen, maar helemaal voor kinderen. Het versterkt hun identiteit, geeft zelfvertrouwen, en leert hen om te gaan met anderen. Door het leren van vaardigheden en om jezelf te uiten, maakt het kinderen beter in staat om met zichzelf en de wereld om hen heen om te gaan.

Kinderen moeten gesteund worden zich staande te houden in deze veranderende wereld. Sommige kinderen hebben een extra zetje nodig, meer dan anderen. Dat gaat verder dan alleen opvoeden - ook de muziekschool speelt hierin een belangrijke rol. We gebruiken zoveel mogelijk aspecten van de muzikale opvoeding – zingen, ritme, games, samenspel – terwijl we meebewegen met individuele leerlingen en ruimte maken voor diversiteit. Flexibiliteit, afstemming en collectieve inzet van het docententeam zijn hierbij belangrijke competenties.

Over B! Music School

Artistieke visie

B! Music School gelooft in authentiek leren: de leefwereld van de leerlingen buiten de school is zeer relevant; ook is onderlinge communicatie en samenwerking tussen leerlingen belangrijk in onze educatietrajecten. De kracht van authentieke kunsteducatie is dat die tracht de relatie met de alledaagse en spontane kunstbeoefening en kunstbeleving van leerlingen te handhaven, maar tevens toegang te verschaffen tot het domein van de experts en de vakdisciplines.

Wij vinden het van belang dat leerlingen middels formele (o.l.v. vakdocenten) en informele manieren (bv. popmuziek, peer to peer) leren. Uit onderzoek blijkt dat kinderen die informeel leren niet alleen een nieuwe kijk krijgen op populaire muziek, maar ook op klassieke muziek en andere muziekstromingen. Daarom werken we met populaire muziek en de intrinsieke waarde (klanken, tonen, stiltes, patronen) en extrinsieke waarde (associaties of verwijzingen buiten de muziek), om hen in contact te brengen en enthousiast te maken voor andere muziekstromingen, zoals opera, jazz, hiphop, fado en raï.

We werken met het concept coöperatief leren, en leren van de interactie met elkaar. Een onderwijstraditie waarin je kinderen opvoedt tot democratisch denken en handelen, tot samenwerken en actief leren, met passend onderwijs of onderwijs op maat. Het resultaat is dat kinderen leren rekening te houden met elkaar en respect voor elkaar leren te hebben, ook al zijn ze verschillend.

“It takes a village to raise a child”

We doen meer..

Wij doen meer dan alleen lesgeven. We ondersteunen en empoweren de leerlingen die dat nodig hebben, maar het niet altijd van thuis meekrijgen, om zich op een veilige, vreedzame, zelfbewuste en tolerante wijze staande te houden in de wereld waarin zij opgroeien. Wij geloven dat muziekeducatie met een juiste aanpak, kinderen helpt zich beter te ontplooien en zich als mens te ontwikkelen, waardoor zij meer kansen in het leven krijgen.

We openen deuren bij collega educatie-instellingen en podia die verder reiken dan hun sociaal maatschappelijke omgeving. Bij ons kunnen leerlingen hun talent ontwikkelen, verdiepen en via ons netwerk presenteren en verder ontwikkelen. Zij laten hun talent en plezier in het muziek maken zien op diverse podia in Amsterdam.

Life long learning

In een veilige omgeving werken onze docenten en begeleiders aan muzikale ontwikkeling en zelfvertrouwen van onze leerlingen. De leerlingen krijgen les van professionele (inter)nationale topdocenten. Zij weten als geen ander hoe ze de leerlingen moeten motiveren en inspireren, zodat ze doorzetten en weerbaar worden voor succes en teleurstelling. Hun ouders zijn in alles wat we met de leerlingen ondernemen onze partners. Daarom voelen wij ons vaak co-ouders: it takes a village to raise a child!

Ons doel is om onze leerlingen, vanuit hun eigen sociale omgeving stappen te laten maken in de keten van talentontwikkeling. B! Music School gelooft in life long learning, waarbij de toegang tot cultuureducatie laagdrempelig is, maar met een professionele en artistieke insteek.

B! Music School is op zoek naar
professionele muziekdocenten.
B!MS heeft ook plek voor vrijwilligers.

Vacatures

Onze ervaren topdocenten

  • Dywel Braaf

    LERAAR PIANO

    Ik hoop dat jullie genieten van klassieke piano uitgevoerd met afwisselende intimiteit en diepte en intensiteit. Muziek is mijn passie en ik deel mijn passie graag met jullie. Mijn liefde voor klassieke muziek begon als peuter toen mijn moeder me naar bed bracht met klassieke muziek. Van jongs af aan wist ik dat ik componist, kunstenaar en concertpianist wilde worden.https: dywelbraaf.com

  • Ivan Pieksma

    LERAAR VIOOL

    Muziekles geven aan kinderen is iets wat mij het gevoel geeft een mens compleet te zijn. Het idee dat een kind er naar uitkijkt om les van mij te krijgen geeft mij een motivatie-boost om het beste in het kind aan muziek vaardigheden naar boven te halen. Mijn ervaring als muziekleraar in Belgrado en als leider van een strijkkwartet en als leider van het Philharmonisch jeugdorkest in Belgrado komt bij het lesgeven aan kinderen zeer goed van toepassing. ivancirkovic

  • Shaynah

    LERARES ZANG

    Shaynah (Shanice Redan) is geboren in een muzikaal gezin dat haar inspireerde zichzelf te uiten in teksten en melodieën. Ze heeft met grote artiesten mogen werken en produceert ook voor film en theater. Het 2e deel van haar neo-r&b trilogie: "Chapter22", kwam in mei 2022 uit. Met haar hart op de tong vertelt ze het verhaal van een jonge vrouw die zichzelf leert kennen. ladyshaynah.com

  • Eddy Veldman

    LERAAR DRUM

    Eddy Veldman, is een muzikant met een grote staat van dienst. Hij staat bekend om zijn dynamische, creatieve en fantasierijke drumspel. Daarnaast is hij een uiterst gedreven professional, een rasentertainer en een inspirator voor vele andere drummers. “Veldmans werk op de drums is van hoog niveau, een mening gedeeld door de vele artiesten uit verschillende disciplines waar hij mee optreedt” (de Volkskrant). eddyveldman.com

  • Brandon Delagraentiss

    LERAAR & COACH ZANG & PERFORMANCE

    Brandon Delagraentiss deed o.a. mee aan The Voice of Holland (RTL4) en DINO (RTL5) en TINA, de musical. Brandon is een Amerikaanse acteur, zanger en entertainer uit Houston. Geboren als de ‘Son of a Preacherman’ begon hij op elfjarige leeftijd het lokale kerkkoor te dirigeren. Hij studeerde af in theaterwetenschappen en doceert zang, muziek en performance. Hij coachte onze Wazzup Singers en studeerde onlangs af als muziekdocent aan het Conservatorium. Hij zingt in se soul en gospelgroep Arp Frique & The Perpetual Singers en ondersteunt B!MS regelmatig als muziekcoach, host en meer.

  • Ilya Ziblat

    LERAAR PIANO

    Maak kennis met Ilya Ziblat, de nieuwste pianodocent bij B! Music School! Met meer dan 20 jaar ervaring als muziekdocent en een indrukwekkende carrière als componist en uitvoerend musicus, brengt Ilya een schat aan kennis en passie mee. Of je nu je techniek wilt verbeteren, harmonie en improvisatie wilt verkennen, of je voorbereidt op een toelatingsexamen, Ilya begeleidt je met persoonlijke aandacht en creativiteit. Bij zijn lessen ben je verzekerd van lessen vol muzikale inspiratie en groei!

  • Jordan Roy

    LERAAR & COACH ZANG & PERFORMANCE

    Jordan deed als de zanger van popgroep Adlicious, mee aan het vierde seizoen X-factor. In 2016 nam hij solo deel aan The Voice of Holland, en met succes! Hij tourde solo met het repertoire van George Michael en was hij duetpartner van Glennis Grace in haar Whitney Tribute. Ook deelde hij regelmatig het podium met artiesten als Sharon Doorson, Berget Lewis, Lisa Lois, Waylon, Ilse de Lange, Alain Clark, en Jocelyn Brown. Hij geeft al meer dan 15 jaar zangcoaching, oa aan ArtEZ en bij Codarts, en begeleidde deelnemers aan tv-programma's zoals The Masked Singer en The Talent Project . Hij coacht nu onze Wazzup Singers! jordanroy.com

  • Marlene Amsdorf

    LERARES PEUTERMUZIEKLES

    Marlene Amsdorf is de drijvende kracht achter Marlene’s Melodieën, én actief als muziekdocent bij B! Music School. Als moeder, singer-songwriter (Lany K.) en muzikaal professional combineert ze pedagogiek met artistiek talent. Ze gelooft sterk in de kracht van muziek voor de ontwikkeling van kinderen – en in het versterken van de band tussen ouder en kind via gezamenlijke muzikale beleving. Bij B!MS geeft ze op de Morgenster elke week Peutermuzieklessen.
    Momenteel vervolgt Marlene haar muzikale ontwikkeling met een opleiding Muziekeducatie aan het Conservatorium van Amsterdam waarmee ze haar expertise verder verdiept en verrijkt.

  • Shanelva

    LERARES DANS

    Shanelva is dansdocent bij We Are On The Move. Bij B! Music School geeft ze vooral les in Afro Dance. Afro Dance is gebaseerd op traditionele Afrikaanse dans. Het bestaat uit traditionele bewegingen gemixt met hedendaagse moderne dansstijlen. Bij Afro Dance horen opzwepende afrobeats, veel levendigheid en vrolijkheid!

  • Elridge Delano

    MUZIEKLERAAR

    Eldridge Delano begon zijn muzikale opleiding in Paramaribo, met pianolessen aan de CCS Volksmuziekschool en later gitaar- en percussielessen. Hij was vaste percussionist/gitarist bij het vocaal ensemble Troki. In Nederland volgde hij o.a. de vakopleiding Koordirectie aan de Hogeschool IDE en MediaMusic-studies aan het Artez Conservatorium en Latin Percussielessen.
    Als componist/arrangeur werkte hij jarenlang voor Suripop, leidde diverse koren zoals Maranatha en Harmonie. Onlangs is Eldridge toegelaten tot de Verkorte Opleiding Docent Muziek aan het Conservatorium van Amsterdam.

  • Dalvin Deira

    LERAAR DANS

    Dalvin Deira is een jonge, creatieve ondernemer met ervaring in productie, contentcreatie en dans. Hij werkte als productie-assistent voor diverse festivals waar hij artiesten begeleid en teams aanstuurt. Daarnaast is hij actief als professioneel danser en choreograaf, met optredens in tv-programma’s (DanceDanceDance, Make Up Your Mind) en samenwerkingen met artiesten als Eva Simons en Omah Lay. Ook maakt Dalvin creatieve online content, waaronder TikTok-video’s voor merken als Domino’s en Salsa Shop. Met zijn energie, veelzijdigheid en doorzettingsvermogen weet hij elk project tot leven te brengen.

  • Satish Doekhie

    MUZIEKASSISTENT

    Satish Doekhie, bekend onder zijn artiestennaam Templton (1978), is een Nederlandse componist, zanger en toetsenist. Jarenlang werkte hij als sessiemuzikant en tourkeyboardspeler, waarna hij zich ook ging toeleggen op componeren en zingen. Zijn muziek kenmerkt zich door krachtige melodieën, rijke harmonieën en veelzijdige zang, waarin persoonlijke ervaringen samenkomen met verbeelding en moderne producties. Met Templton bouwt Satish stap voor stap een groeiende fanbase op, gedreven door energie, creativiteit en een unieke sound die dansvloer en introspectie verbindt. Satish is in opleiding voor docent Piano en Gitaar aan het Conservatorium. Bij B!MS biedt Satish muzikale ondersteuning en is hij van alle markten thuis.

  • Anan de Boer

    LERAAR PIANO

    Anan de Boer is een getalenteerde multi-instrumentalist en producer die al vanaf zijn zestiende actief was in de muziekwereld—als schrijver, co-producer en instrumentalist. Zijn sound combineert moderne soul met een nostalgische wending: denk aan oude jazz, soul en funk, verweven met een frisse, hedendaagse productie.

    Vanaf zijn vijfde stond hij achter piano, drums en gitaar. Later deed hij zijn jazzpiano aan het Conservatorium, waarna hij zichzelf ontwikkelde als zelfstandige producer en mixer. Anan schreef o.a. muziek voor Jarreau’s streaminghits "Someone That You Love" en "Make You Love Me", en werkte samen met artiesten zoals Tito Jackson (3T), Alain Clark, Full Crate en Ronnie Flex, in rollen variërend van producer en componist tot bandlid.

  • Mattanja van den Bos

    LERARES VIOOL

    Mattanja van den Bos is een multi talent, een veelzijdige musicus, actief als klassiek zangeres, violiste en componiste.

    In 2024 componeerde ze een eigen opera geïnspireerd op persoonlijke ervaringen in de stad, en maakte de opera ON-GANS die ze onlangs in zuidoost presenteerde.
    Ze publiceerde verschillende muzikale improvisaties op SoundCloud, waaronder een piano voice improvisatie naast eerdere werken zoals solo vioolimprovisaties.
    Mattanja is een topdocent die met veel geduld en passie de prachtige klanken van de viool en haar liefde voor het instrument weet over te dragen aan haar leerlingen.

  • Jenoah Uyleman

    ASSISTENT LERAAR PIANO

    Jenoah is muzikant, producer en DJ. Hij komt uit Amsterdam Zuidoost, met de artiestennaam MONDESIR. Hij zingt, speelt piano, saxofoon, gitaar en schrijft liedjes. “In een multicultureel stadsdeel zoals Zuidoost kom als je je deur al uitloopt, verschillende stromingen van muziek tegen. Deze muziek inspireert mij, omdat het voor ons ook staat voor de culturele cohesie waarin ik ben opgegroeid.” Mondesir

B! Music School heeft een ANBI-status

B! Music School is onderdeel van Stichting Dutch Gospel Arts Institute.

Fiscaal nummer: 8228.02.776